مشکلات ارتودنسی همزمان با عمل جراحی بینی

مشکلات ارتودنسی همزمان با عمل جراحی بینی

مشکلات ارتودنسی همزمان با عمل جراحی بینی

این سوال اکثر کسانی  است که قصد انجام ارتودنسی همزمان با عمل جراحی بینی را دارند. آنها می خواهند بدانند که کدام را زودتر انجام دهند و دلایل  زودتر انجام دادن هر کدام هم  برایشان اهمیت دارد.

درمان ارتودنسی می تواند بر روی  موقعیت لب ها، تعادل بین لب و بینی، زاویه بینی و لب تاثیر قابل توجه ای بگذارد. رابطه لب و فرم نهایی بینی یکی از گزینه های مهمی است که جراح زیبایی بینی شما در نظر می گیرد.

تغییر فرم لب بعد از ارتودنسی مسلما بر تصمیم جراح زیبایی بینی شما در خصوص پلن جراحی بینی اثر گذار است. همچنین ممکن است در حین انجام تنظیمات براکت ها و کار روی دندان های شما فشار هایی به صورت و بینی شما وارد شود که بخیه های جراحی شما را آزرده کند. بنابراین در حالت ایده آل شما می توانید اصلاح دندان خود را تکمیل و پس از آن برای انجام عمل جراحی زیبایی بینی اقدام کنید. بدون نیاز به براکت های ارتودنسی شما می توانید عمل جراحی زیبایی بینی خوبی داشته باشید .

فک پایین عقب رفته

این بیماران ابتدا باید فک عقب رفته خود را اصلاح کنند و سپس اقدام به جراحی بینی نمایند. در صورت مرتب بودن دندان ها در این افراد و تنها عقب بودن فک پایین می توان از پروتز چانه برای جلو آوردن فک عقب رفته استفاده کرد. در این صورت است که جراحی زیبایی بینی در این افراد پس از بر طرف کردن مشکل عقب رفتگی فک اثر مطلوب خود را بجا خواهد گذاشت و بیمار دیگر احساس بزرگ بودن بینی نمی کند. همچنین اگر فک بالای بیمار دچار اشکال باشد و به جراحی نیاز داشته باشد بهتر است یک سال تا رینوپلاستی فاصله باشد. جراحی فک بالا می تواند تاثیر بسزایی بر روی نتیجه عمل جراحی زیبایی بینی داشته باشد .

انحراف بینی و ارتودنسی

در مواردی که بیمار دچار گرفتگی و انحراف بینی است باید قبل از انجام ارتودنسی ابتدا مشکلات بینی را اصلاح کند. گرفتگی بینی می تواند بر روند رشد فک اثر منفی بگذارد و باعث تغییر شکل فک بالا و پایین شود. گرفتگی بینی می تواند  خود عامل تنفس دهانی باشد و با گذشت زمان باعث تغییر شکل فک بالا به سمت جلو و فک پایین به سمت عقب شود. به این ترتیب دندان ها نا مرتب و کج رشد خواهند کرد و در یک ردیف قرار نخواهند گرفت. در این صورت دراین افراد جراحی بینی به تنهایی نمی تواند زیبایی قسمت پایینی صورت را تامین کند.

بنابراین در این افراد ابتدا باید گرفتگی و انحراف بینی درمان شود و سپس جراحی فک و پروتز چانه برای جبران عقب ماندگی فک پایین، در نهایت اگر دندان ها کج هم باشند ارتودنسی به عنوان آخرین راهکار وارد عمل می شود. به این ترتیب خط لبخند، فرم لب، فاصله بینی تا چانه هم اصلاح خواهد شد.

برداشت از سایت دکتر درویش پور





اشتراک گذاری: