فتوگرافی چیست؟

فتوگرافی چیست؟

فتوگرافی چیست ؟

فتوگرافی ترکیبی از دو کلمه یونانی به معنی فتو به معنای نور و گرافی به معنای ثبت و یا نگارش است به عبارت دیگر فتوگرافی به معنای ثبت کردن به وسیله ی نور است .

لازم به ذکر است که فتوگرافی را در کشور ایران با واژه ی عکاسی می شناسند .

عکاسی دارای سه جنبهٔ علمی، صنعتی و هنری است .

عکاسی به‌عنوان یک پدیدهٔ علمی متولد شد، به‌ شکل یک صنعت گسترش یافت و به عنوان هنر تثبیت شد .

واژه فتوگرافی در ایران بیشتر در جنبه ی علمی و بخصوص در زمینه پزشکی (فتوگرافی پزشکی) کاربرد دارد و برای سایر تخصص ها از واژه عکاسی استفاده میگردد.

یکی از انواع فتوگرافی ها ماکروفتوگرافی است که در تخصص فتوگرافی پزشکی کاربرد ویژه ای دارد

ماکروفتوگرافی (Macro photography) که گاها فتوماکروگرافی هم گفته میشود (عکاسی ماکرو) شاخه‌ای از عکاسی است که از نمای نزدیک و بطور معمول از سوژه‌های کوچک عکسبرداری می‌کند. بطور کلاسیک، سوژهٔ موجود در یک تصویر ماکرو بزرگ‌تر از اندازهٔ آن در طبیعت است. به هر شکل امروزه تصویر برداری ماکرو، تهیه تصویر از سوژه در ابعاد بزرگتر و واضح‌تر از آن چیزی است که در حیات دیده می‌شود .

بطور نمونه عکس زیر توسط تجهیزات ماکروگرافی در عکاسی پزشکی سپند در راستای بررسی پدیده مگس سفید در تهران تهیه گردیده است.

فتوماکروگرافی

همانطور که میدانید این حشره آن قدرکوچک است که با چشم غیر مسلح به سختی قابل رویت است اما با استفاده از فتوماکروگرافی با جزییات  قابل رویت است  .

درفتوگرافی پزشکی دقت و عدم اعوجاج از اهمیت ویژه ای برخوردار است که این امر مستلزم استفاده از تجهیزات ماکرو استاندارد می باشد .

ما در عکاسی پزشکی سپند با استفاده از لنزهای ماکروی دقیق و تجهیزات حرفه ای اعوجاج را به حداقل رساندیم تا عکس های پزشکی حداکثر انطباق را با سوژه ی مورد بررسی داشته باشد.

 

کلیه حقوق مادی و معنوی این متن برای فتوگرافی تخصصی پزشکی سپند محفوظ میباشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد .

 





اشتراک گذاری: